با این اپلیکیشن‌ها به طور ناشناس با دیگران تماس بگیرید!

ثبت شماره‌های تصادفی و متغیر تنها از طرف بازاریابان و یا حتی مجرمان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ شما‌ هم می‌توانید بنا به نیاز خود، به طور ناشناس با دیگران تماس حاصل کنید و از امکانات بی‌شمار دیگر نیز بهره‌مند شوید.

کلیک- به عنوان مثال، گاهی اوقات نمی‌خواهید در برقراری ارتباط با افراد غریبه برای انجام بسیاری از کارها مانند خرید، فروش و یا غیره، شماره اصلی شما برای دیگران فاش شود. حتی اگر شوخ طبع هستید و می‌خواهید کمی سربه‌سر دوستان خود بگذارید، استفاده از این روش می‌تواند لحظات شادی را برای شما به ارمغان بیاورد؛ البته باید ظرفیت دوستان خود را نیز در نظر بگیرید و بی‌گدار به آب نزنید!

در حالی که مجرمان و جاسوس‌ها ممکن است از تلفن‌های متفاوت و متعددی استفاده کنند، می‌توان به جای این کار از شماره‌های یک‌بار مصرف و تصادفی استفاده کرد که هم ارزان‌تر هستند و هم مقرون به صرفه! تعدادی از اپلیکیشن‌ها وجود دارند که امکانات زیادی را در این باب به شما ارائه می‌دهند؛ از جمله امکان مدیریت چندین شماره همزمان و نیز امکان پاک‌شدن خودکار پیام بعد از مدتی از ارسال شدن. بعد از جستجو و تحقیق زیادی که در این موضوع کردیم، در نهایت چند اپلیکیشن مناسب و خوب را پیدا کردیم که در این لیست برای اندروید و آی‌او‌اس معرفی شده‌اند.

۱- Hushed

این اپلیکیشن که توسط AffinityClick توسعه داده شده، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های حال حاضر است که از یک رابط کاربری زیبا و ملموس بهره‌مند است و نیز به شما امکان انتخاب پیش‌شماره از ۴۰ کشور دنیا را می‌دهد. این اپلیکیشن با استفاده از اینترنت وای‌فای و یا سلولار گوشی شما اقدام به برقراری تماس می‌کند، بنابراین هیچ گونه هزینه اضافی دیگری در پی نخواهد داشت. همچنین یک صندوق صوتی جداگانه نیز در این اپلیکیشن تعبیه شده که کاملا از صندوق صوتی اصلی شما جدا است.

این اپلیکیشن در دو نسخه اندروید و آی‌او‌اس ارائه شده و می‌توان به مدت ۳ روز از آن به طور رایگان و آزمایشی استفاده کرد و بعد از آن، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای، یک شماره مخصوص دریافت کنید که به مراتب تعرفه‌ تماس‌های دریافتی و ارسالی کمتری دارد و یا حتی یک طرح انتخاب کنید. به نظر، بهترین انتخاب می‌تواند پرداخت ماهیانه ۴٫۹۹ دلار برای یک شماره جدید در هر ماه و برای استفاده مادام‌العمر باشد. توجه داشته باشید که اگر تصمیم به حذف شماره بگیرید، می‌بایست از اول شروع کنید و یک طرح را برای ادامه کار برگزینید.

Hushed همچنین در حال حاضر تنها به کاربران امریکا، کانادا و انگلیس این امکان را می‌دهد تا با استفاده از این اپلیکیشن، پیام متنی نیز ارسال کنند. این امکان نیز وجود دارد که پیام‌ها بعد از خوانده شدن توسط فرد دریافت کننده، خودبه‌خود حذف شوند که بدین منظور، می‌بایست قابلیت Included Private Messaging را فعال کنید( که مستلزم استفاده هر دو طرف از این اپلیکیشن است).

۵-apps-let-you-make-calls-without-giving-out-your-real-number

۲- Burner

این اپلیکیشن که توسط Ad Hoc LAbs توسعه داده شده، مدتی است که برای علاقه‌مندان در دسترس قرار داده شده است. برنر از یک رابط‌کاربری و ظاهر نسبتا مختصر و مفید بهره‌مند است و به شما اجازه می‌دهد تا از یک شماره خصوصی جدیدی که انتخاب می‌کنید، تماس برقرار کنید و یا پیامک ارسال نمایید، اما تنها این امکان برای کاربران کانادا و امریکا وجود دارد. بر خلاف اپلیکیشن Hushed، برنر به صورت دقیقه‌ای از تعرفه‌های اپراتور فعلی شما هزینه‌تراشی می‌کند و نیز صندوق صوتی جداگانه‌ای به شما اختصاص نمی‌دهد.

مهم‌ترین قابلیت برنر این است که به شما اجازه می‌دهد شماره فعلی خود را بسوزانید و در عرض چند ثانیه یک شماره جدید دریافت کنید. جالب است بدانید که امکان استفاده آزمایشی از این اپلیکیشن به مدت یک هفته برای علاقه‌مندان وجود دارد.

شایان ذکر است که هیچ طرح پیش‌فرضی در این اپلیکیشن وجود ندارد؛ در عوض، می‌توانید طرح‌های اعتباری را انتخاب کنید که از مقدار ۱٫۹۹ دلار شروع می‌شود و برای یک هفته، دو هفته و یا یک ماه و با تعرفه‌های متفاوت تماس و پیامک، به شما امکان برخورداری از امکانات این اپلیکیشن داده می‌شود. این امکان وجود دارد که با پرداخت هزینه بیشتر، این مدت‌زمان را افزایش دهید و نیز می‌توانید با پرداخت ۴٫۹۹ دلار در ماه برای هر شماره جدید به صورت مادام العمر از آن استفاده کنید.

دیگر قابلیتی که این اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار داده، امکان اتصال شماره کاربر به سرویس‌هایی مانند Evernote، Slack، Dropbox و SoundCloud است که دریچه‌ای به سوی دریایی از خلاقیت را به روی شما باز می‌کند. شایان ذکر است که برنر راهی برای ناشناس ماندن نیست؛ بلکه راهی نوین برای تضمین حریم خصوصی میان شما و مخاطبانتان است. در این میان، از اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه می‌شود و مضامین قانونی نیز در خلال کار آن دخالت داده می‌شوند.

۵-apps-let-you-make-calls-without-giving-out-your-real-number.w1456 (2)

۳- Sideline

سایدلاین را می‌توان یک اپلیکیشن برقراری تماس مقرون به صرفه دانست. درست مانند برنر، تنها برای کاربران ایالات متحده و کانادا در دسترس است و از شبکه اپراتور کاربر استفاده می‌کند؛ بنابراین تماس‌های دریافتی و یا ارسالی در قبض تلفن همراه اپراتور ثبت می‌شود. همچنین، می‌توان با روش‌هایی یک صندوق صوتی جداگانه از صندوق صوتی اصلی تنظیم کرد.

بهترین قسمت در مورد سایدلاین این است که بسیاری از امکاناتش کاملا رایگان است و توسط تبلیغات پشتیبانی می‌شود. با این حال، شما می‌توانید با پرداخت  ۲٫۹۹ در ماه نمایش تبلیغات را متوقف کنید و نیز توانایی انتخاب و سوییچ میان تماس‌های از طریق وای‌فای و وسلولار دیتا را داشته باشید. به طور کلی، این اپلیکیشن بسیار ارزان‌تر از دیگر اپلیکیشن‌های هم رده است و اگر زیاد مته به خشخاش نمی‌گذارید، آن را امتحان کنید.

۵-apps-let-you-make-calls-without-giving-out-your-real-number.w1456 (4)

۴- Line2

این اپلیکیشن قابلیت‌های شخصی و مخصوص کسب و کار را به شما ارائه می‌دهد؛ آن هم با قیمت‌های نسبتا مقرون به صرفه! شما می‌توانید یک شماره تلفن ایالات متحده و یا کانادا را انتخاب کنید و در هر ماه  ۵۰۰۰ دقیقه تماس برقرار کنید و به صورت نامحدود پیام ارسال کنید و از بابت حساب شدن هزینه‌ آن‌ها در قبض اپراتور تلفن خود آسوده خاطر باشید! همچنین نرخ‌های بین المللی برقراری تماس و ارسال پیام پایینی به کاربران ارائه می‌دهد. قابلیت‌های دیگری مانند انتقال(forward) گروهی تماس‌ها و پیام‌ها و نیز اعلان‌های صندوق صوتی به صندوق الکترونیکی نامه نیز در این اپلیکیشن ارائه می‌شوند.

نکته قابل توجه راجع به این اپلیکیشن، امکان نصب آن نه تنها بر روی اندروید و آی‌او‌اس، بلکه بر روی ویندوز،مک،آمازون فایر،آی‌پد و اپل‌واچ است! لاین۲، به شما این امکان را می‌دهد تا به مدت ۷ روز از آن به طور آزمایشی استفاده کنید و نیز قیمت‌ طرح‌ها و بسته‌هایش از مقدار ۹٫۹۵ دلار در ماه آغاز می‌شوند که قاعدتا در مقایسه با دیگر اپلیکیشن‌ها گران‌تر است؛ اگرچه، انعطاف‌پذیری و قابلیت‌های چشم‌گیر این اپلیکیشن تا حد زیادی این مسئله را لاپوشانی کرده است. البته، یک تخفیف جزئی برای اشتراک سالانه نیر در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است که بسته‌های Business این اپلیکیشن از مقدار ۱۴٫۹۵ دلار در ماه شروع می‌شود و به کاربران امکان انتقال همزمان تماس‌ها، خطوط متعدد، شماره‌های رایگان و دیگر قابلیت‌ها را اعطا می‌کند.

۵-apps-let-you-make-calls-without-giving-out-your-real-number.w1456 (5)

۵-apps-let-you-make-calls-without-giving-out-your-real-number.w1456 (6)

۵- TextMeUp

این اپلیکیشن که توسعه داده شده توسط TextMe Inc. است، نویدبخش اتفاقات بسیار خوشایندی برای کاربران اندروید و آی‌او‌اس است. از جمله قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به امکان انتخاب یک شماره از ایالات متحده، کانادا و یا یک کشور خارجی دیگر است و نیز امکان ارسال رایگان پیامک در کانادا و ایالات متحده از دیگر امکانات آن است. یکی از نقاط قوت این اپلیکیشن، امکان برقراری تماس با بیش از ۲۰۰ کشور دنیاست.

جالب است بدانید که می‌توانید با کاربران اپلیکیشن‌های TextMeUp، FreeTone و TextMe به رایگان تماس حاصل کنید، اما به منظور تماس گرفتن با دیگر افراد، یا باید با پرداخت هزینه یک طرح خریداری کنید و یا با مشاهده تبلیغات و ویدئو‌ها امتیاز کسب کنید. بنابراین، می‌توانید با پرداخت ۲٫۹۹ دلار در ماه برای شماره TextMeUp خود به طور نامحدود تماس برقرار کنید. علاوه بر این، اولین شماره‌ای که در این اپلیکیشن ایجاد می‌کنید رایگان است اما باید برای شماره‌های بعدی هزینه اضافی بپردازید.

با این تفاسیر، این اپلیکیشن به نوبه خود تازه کار محسوب می‌شود و بنا به تجربه، باگ‌های متعددی نیز با خود یدک می‌کش. البته، ارزش یک‌بار امتحان را دارد!

۵-apps-let-you-make-calls-without-giving-out-your-real-number.w1456 (7)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.