صنعت بازی به درآمد ۹۱ بیلیون دلاری دست پیدا کرد

شرکت تحقیقاتی سوپردیتا امروز گزارشی در مورد درآمد صنعت بازی در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد که درآمد حاصل از این صنعت را به نمایش گذاشت. طبق این گزارش، درآمد بازی‌های ویدیویی در سال گذشته میلادی ۹۱ بیلیون دلار بوده است. در این آمار سهم بازی‌های عرضه شده برای گوشی‌های هوشمند بیشتر از دیگر رقیب‌ها بود به صورتی که این بازار به سودی ۴۱ بیلیون دلاری رسیده است. بازی‌های مثل Pokemon GO و Clash Royale توانستند سهم بزرگی در پیشرفت بازی برای پلتفرم گوشی‌های هوشمند داشته باشند گرچه آماری دقیق از سهم آنها ارائه نشد.

در آمار ارائه شده، صنعت بازی‌سازی برای کامپیوتر‌های شخصی نیز رشد خوبی داشته و به درآمد ۳۵٫۸ بیلیون دلار رسیده است. دسته‌های نو ظهوری مثل واقعیت مجازی نیز با توجه به ایده جدید خود توانستند به فروشی ۲٫۷ بیلیون دلاری برسند. همچنین ورزش‌های الکترونیکی نیز با سودی ۴٫۴ بیلیون دلاری خونمایی کرد. گرچه شاید این درآمد چندان زیاد نباشد اما آینده بسیار خوبی به خصوص در سال ۲۰۱۷ برای ورزش‌های الکترونیکی پیشبینی می‌شود.

واقعیت مجازی یکی از پر سر و صدا ترین تکنولوژی‌های سال گذشته بود. هدست‌هایی مانند HTC Vive، Oculus Rift و Playstation VR سال گذشته به رقابت پرداختند. Oculus Rift امسال با چند مشکل جدی مثل قیمت زیاد و نبود بازی‌های خوب، روبرو شد اما محصولات شرکت‌های سونی و HTC طبق این گزارش پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۱۶ بودند.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط سوپر دیتا افراد بسیار بیشتری نسبت به گذشته به خرید بازی‌های دیجیتال روی آورده‌اند که این امر درآمدی ۶٫۶ بیلیون دلاری را به وجود آورده است. بر اساس گزارش موجود فقط در ماه نوامبر ۱۳درصد فروش کل بازی‌ها به صورت دیجیتال انجام شده است. تقریبا تمامی پلتفرم‌های موجود، رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کردند. در این بین بیشترین سود به خاطر عرضه بازی‌هایی همچون Call of Duty و Battlefield نسیب کنسول‌های خانگی شد. همچنین فروش سری Call of Duty نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده اما این اثر هنوز هم به فروش خوب خود ادامه می‌دهد. همچنین سوپر دیتا آمار کلی از فروش بازی‌ها به صورت جداگانه عرضه نکرد اما به این نکته اشاره شد که Pokemon GO تنها در ماه نوامبر ۱۲۸ میلیون دلار درآمد داشته است.

لیست بازی‌های پرفروش پلتفرم‌ها در ماه نوامبر به صورت دیجیتال اینگونه اعلام شد:

PC

  1. League of Legends
  2. Crossfire
  3. Dungeon Fighter Online
  4. World of Warcraft
  5. Battlefield 1
  6. Overwatch
  7. World of Tanks
  8. Dota 2
  9. Fantasy Westward Journey Online II
  10. Counter-Strike: Global Offensive

Console

  1. Call of Duty: Infinite Warfare
  2. Battlefield 1
  3. FIFA 17
  4. Grand Theft Auto V
  5. Call of Duty: Black Ops III
  6. Watch Dogs 2
  7. NBA 2K17
  8. Madden NFL 17
  9. Gears of War 4
  10. Destiny

Mobile

  1. Pokemon Go
  2. Monster Strike
  3. Clash Royale
  4. Clash of Clans
  5. Mobile Strike
  6. Game of War: Fire Age
  7. Fantasy Westward Journey
  8. Puzzles & Dragons
  9. Candy Crush Saga
  10. Clash of Kings

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.