دانلود گنجشک لا لا، مهتاب لا لا

“لالایی” نخستین پیمان آهنگین و شاعرانه ای است که میان مادر و کودک بسته می شود. رشته ای است، نامریی که از لب های مادر تا گوش های کودک می پوید و تأثیر جادویی آن خواب ژرف و آرامی است که کودک را فرامی گیرد.
رشته ای که حامل آرمان ها و آرزوهای صادقانه و بی وسواس مادر است و تکان های دمادم گاهواره بر آن رنگی از توازن و تکرار می زند و این آرزوها آنچنان بی تشویش و ساده بیان می شوند که ذهن شنونده در اینکه آنها آرزو هستند یا واقعیت، بی تصمیم و سرگردان می ماند. انگار که مادر با تمامی قلبش می خواهد که بشود و می شود.
لالایی ها در حقیقت ادبیات شفاهی هر سرزمینی هستند، چرا که هیچ مادری آنها را از روی نوشته نمی خواند و همه مادران بی آنکه بدانند از کجا و چگونه، آنها را می دانند. انگار دانستن لالایی و لحن ویژه آن – از روز نخست – برای روان زن تدارک دیده شده است.
آرزوها، گلایه ها و نیایش های معصومانه مادرانه
شاید بتوان گفت که لالایی ها طیف های رنگارنگی از آرزوها، گلایه ها و نیایش های معصومانه مادرانه هستند که سینه به سینه و دهان به دهان از نسل های پیشین گذشته تا به امروزیان رسیده و هنوز هم که هنوز است، طراوت و تازگی خود را حفظ کرده اند، به گونه ای که تاکنون هیچ ترانه دیگری نتوانسته جایشان را بگیرد.
لالایی ها؛ دیرپاترین ترانه های فولکوریک/آغازگاه ادبیات زنانه در پای گاهواره ها
در حقیقت لالایی ها – این دیرپاترین ترانه های فولکلوریک – آغازگاه ادبیات زنانه در پای گاهواره ها هستند که قدمت شان دیگر تاریخی نیست، بلکه باستان شناختی است.
از دو بخشی که هنگام خواندن یک لالایی به دست می آید؛ یعنی – آهنگ و شعر – آهنگ به کودک می رسد و شعر از آن مادر است. زیرا آنچه از نظر شنیداری برای کودک گاهواره ای دارای بیشترین اعتبار است؛ ضربآهنگ لالایی است، وگرنه همه می دانیم که شعر لالایی زبان فاخری ندارد وتازه اگر هم داشته باشد کودک گاهواره ای آن را دریافت نمی کند. تنها زمزمه و لحن گیرای مادر است که کودک را محظوظ می کند و او را می خواباند.
قصه های امروز برای کودکان امروز خاطراتی دلنشین خواهند بود که فردا از آن به نیکی یاد خواهند کرد و یادآور شب های شفاف و سرشار از عشق کودکانه آنهاست که روزی در فهرست خاطراتشان جستجو می کنند.

یکی از زیباترین لالایی ها آهنگ نوستالژیک ” گنجیشک لالا…سنجاب لالا.. ” می باشد. این آهنگ زیبا بار دیگرن توسط گروه ندای هنر باز خواندی شده است.

با صدای : زهرا گرک یراقی

هم آوایان : محمد کاظم نجفی

                 فائزه علی اکبری

                 فاطمه حیدریان

تنظیم : سینا صالحی

کاری از : استودیو کهن آوای شرق

گنجیشک لالا…سنجاب لالا..
امد دوباره مهتاب لالا..
لالا لالایی لالا لالایی
لالا لالایی لالا لالایی
لالا لالایی لالا لالایی
لالا لالایی لالا لالایی
گل زود خوابید مثل همیشه..
قورباغه ساکت خوابیده بیشه..
لالا لالایی لالا لالایی
لالا لالایی لالا لالایی
لالا لالایی لالا لالایی
لالا لالایی لالا لالایی
جنگل لالا لالا.. برکه لالا لالا…
شب بر همه خوش تا صبح فردا…
شب بر همه خوش تا صبح فردا…
لالا لالایی لالا لالایی
لالا لالایی لالا لالایی
لالا لالایی لالا لالایی
لالا لالایی لالا لالایی

Image result for ‫دانلود‬‎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.